26.8.2016

1.3 Hukkuvat ei huuda



Lucyn teki mieli potkaista miestä, mutta hän ei uskaltanut. Hän ei olisi kuitenkaan osunut korkokengällä taaksepäin tarpeeksi hyvin, ja mies olisi saattanut satuttaa häntä siitä hyvästä enemmän. Ja entä, jos miehellä olisi veitsi? Ase? Jos mies tappaisi hänet, jos --
   ”Uskallanko päästää irti vai alatko taas kirkua?”
   Ääni oli pehmeä, ei uhkaava. Ja Lucy tunnisti sen, vaikka se olikin matalampi, kuin hän muistikaan.



Heti Adrianin päästettyä irti Lucysta nainen asteli muutaman kiivaan askeleen kauemmas miehestä ja kääntyi sitten huutaakseen Adrianille.
   ”Mitä hittoa sinä haluat minusta?!” Lucy huusi. ”Pelotella? Saada minut pelkäämään päivästä toiseen, että joku tappaa minutkin?! Hyökkäillä kimppuuni pimeillä sivukujilla?! Mitä sinä haluat, Adrian?!



Adrian näytti hermostuvan, vetävän syvään henkeä, ennen kuin puhui.
   ”Halusin vain puhua kanssasi”, nuori mies sanoi ja pudisti päätään. ”En pelotella sinua.”
   ”Ja sitten hyppäät takaapäin kiinni minuun ja estät minua huutamasta, niin kuin aikoisit --”
   ”Sinä et jättänyt minulle vaihtoehtoja. Tiedät hyvin, että yritin päästä puheillesi työpaikallasi. Sinä itse estit sen, en minä.”



Lucy ei katsonut Adrianiin. Nainen tiesi kyllä miehen puhuvan totta, ei sitä käynyt kiistäminen. Mutta ei hän halunnut tavata Adriania. Miksi olisi halunnut?
   ”Sille, etten antanut sinun tulla käymään toimistossani, oli syynsä.”
   Sen sanottuaan Lucy kääntyi ja lähti korkokengät kopisten kotiaan kohti.

***



Jos Lucy Riley oli kuvitellut, että kaiken sen vaivan näkemisen – tuntien varjostamisen, ylitöiden venyessä sen miettimisen, olinko sittenkin Arbor Corporationin pihalla väärään aikaan – jälkeen vain antaisin hänen kävellä pois, hän oli pahasti väärässä. Minä halusin puhua hänelle, ja minä myös puhuisin hänelle.
   ”Lucy…”



Juoksin hänet kiinni. Hänen ilmeensäkään ei värähtänyt, jalat vain kiihdyttivät tahtia, ja jouduin itsekin harppomaan hänen perässään.
   ”Emmekö me voi vain jutella?”
   ”Emme.”
   ”Viisi minuuttia?”
   ”Minä en puhu murhaajien kanssa.”



En jättänyt häntä vieläkään rauhaan. Huokaisin raskaasti.
   ”Minä en tappanut häntä, Lucy.”
   ”Etkö? Miten sopivasti sitten mahdoitkaan kadota jälkiä jättämättä koko kaupungista samana iltana, kun sait kuulla minun tajunneen kaiken?”
   ”Se on pitkä tarina.”
   ”Vai niin.”
   ”Kerron sen kyllä, kunhan --”
   ”Minä en tahdo kuulla.”



Lähestyimme uhkaavasti jonkin suuren ja näyttävän kerrostalon ala-aulaa. Tiesin, että jos päästäisin Lucyn sisälle, yritykseni puhua hänen kanssaan vesittyisi täysin. Lukitut ovet eivät päästäisi minua hänen peräänsä. Siksi tein jotain epätoivoista.



Tartuin häntä kädestä. Tiesin jo ennen ensimmäistä riuhtaisua puristavani aivan liian kovaa. Mutta minulla ei ollut vaihtoehtoja, ellen sitten halunnut päästää häntä menemään.
   ”Lucy…”
   ”Päästä minut menemään, Adrian!”
  En päästänyt.



Pyyntöni oli hiljainen ja melkein hukkui auton tööttäykseen jossain kauempana.
   ”Kuuntele, mitä aion sanoa.” Nieleskelin, tämä ei ollut helppoa kummallekaan. ”Minä en tappanut isääsi. Minä välitän sinusta enemmän, kuin tajuatkaan. Minä… minä rakastan sinua.”
   Hiljaisuus.



Hetken luulin hänen lämmeneen sanoilleni. Mutta ei. Hän ei edes katsonut minuun sanoessaan sanansa hitaasti kuin vähäjärkiselle, kylmällä ja kolealla äänellä.
   ”Päästä irti, Adrian. Jos Ray näkee ikkunasta, että pitelet minua väkisin tässä, voin luvata, ettei sinulle käy hyvin.”
   Pala kurkussani vain kasvoi. Se tuntui polttelevan.
   ”Ray?”
   ”Avopuolisoni.”
   Otteeni kirposi.



Lucyn ottaessa muutaman askelen kauemmas minusta ja kääntyessä kuulin hänen äänensä kuin jonkinlaisen kohinan läpi. Hyvä, että ylipäätään ymmärsin enää, mitä hän sanoi. Puhe Raysta, avopuolisosta, hakkasi päässäni, en kyennyt ajattelemaan muuta.
   ”Minä olen jatkanut jo elämääni”, Lucy sanoi minulle hiljaa. ”Jatka sinäkin omaasi. En halua enää nähdä sinua, Adrian, en työpaikallani, en täällä, en missään. En enää koskaan.”
   Sen sanottuaan Lucy käänsi minulle selkänsä ja käveli sisälle rakennukseen.



Jäin tuijottamaan suljettua ovea sametinsinisen tähtitaivaan ja kaupungin valosaasteen alle. Päässäni kaikuivat hänen sanansa. Sanat, jotka aiheuttivat niin suurta tuskaa, että tunsin hajoavani sisältäpäin kappaleiksi.
   ’En halua enää nähdä sinua, Adrian.’



’En enää koskaan.’

***



Oli pimeää. Läpitunkemattoman pimeää. Minulla oli kylmä. Oliko minulla edes vaatteita ylläni? En tiennyt, en nähnyt itseäni, en kyennyt tuntemaan omaa kehoani. Oli vaikea hengittää, vaikea olla, vaikea ajatella, ja minä näin hänet.



Hän seisoi aivan lähellä minua. Keimaili kuin itsetietoinen nainen ainakin. Ja hän nauroi, sellaista kylmää bisnesnaisen naurua, jollaista en ollut voinut koskaan kuvitella hänen nauravan.
   ”Voi Adrian, Adrian… kuvittelitko sinä, että se olisi toiminut?”



Tiesin sen olevan unta viimeistään sitten, kun se Arbor Corporationissa näkemäni satunnainen bisnesmies ilmestyi tyhjästä hänen vierelleen. Mutta se ei vähentänyt unen ahdistavuutta.
   ’Ray… avopuolisoni.
   Rakastettuni.
   Hän.
   Et sinä.’




Ja he suutelivat toisiaan tavalla, jolla minä en ollut koskaan suudellut Lucya.
   Ja minä huusin.
   Ja minä heräsin.
   Ja tiesin, ettei tämä uni olisi viimeinen lajiaan.

***



Aamu alkoi vähitellen valjeta Anne Arborissa, ja se toi mukanaan pieneen asuntoon kellertävän kajon, joka värjäsi samean lattian kullanhohtoiseksi. Avaamattomat kirjeet ja likaiset lautaset keittiön pöydällä näyttivät hetken melkein kauniilta aamuauringon valossa. Karun kauniilta.



Osaan huonekaluista oli ollut varaa. Yöpöytään ei. Sellaisia ylellisyyksiä voisi miettiä sitten, kun rahaa olisi tarpeeksi pariinkin seuraavan kuun vuokraan. Siihen asti yöpöydän lamppu saisi nököttää lattialla.



Ovelta kuului jyskytystä. Oli kuulunut jo pitkään. Välillä ovikello pirahti, mutta nopeasti jyskyttäjä jatkoi oven hakkaamista.
   ”Tiedän, että olet siellä!”



”Avaa ovi, saatanan mulkku!”
   Kuuntelin Darryllin uhoamista ja hillitsin haluni karjua jotain takaisin. Niin kauan, kun mies ei uhkaisi murtaa ovea, voisin maata tässä kaikessa rauhassa…
   ”Tiedät, että omistan sorkkaraudan, älä pakota minua käyttämään sitä!”
   No niin, se siitä.



”Jätä se ovi rauhaan, Darryll.”
   Ääneni oli hiljainen ja käheä, käyttämätön. Silti Darryll kuuli sen ja lopetti oven hakkaamisen.



Blondi mies näytti tavallaan helpottuneelta avatessani oven. Hän kohotti hieman kulmiaan nähdessään puolialastoman olemukseni, muttei sanonut siitä mitään.
   ”Viimein”, hän sanoi äreänä. ”Päästä minut sisään.”
   ”Miksi?”
   ”Koska haluan puhua kanssasi.”
   ”Miksi?”
   ”Koska… hemmetti, tarvitaanko sille syytä? Koska arvon herra ei ole vastannut mihinkään yhteydenottoihin melkein viikkoon, ja koska kuvittelin jo, että ilmiannat minut ja --”
   ”Kiitos vain luottamuksesta, Darryll.”
   Mies ärähti turhautuneena itsekseen ja änkesi väkisin ohitseni asuntoon.



Suljettuani oven Darryllin perässä kävelin lähemmäs miestä, joka oli pysähtynyt tupakeittiön kulmille ja kiersi nyt katseellaan sotkuista asuntoa.
   ”Mitä asiaa sinulla oikeasti oli?”
   ”Saa kai sitä nyt olla huolissaan ystävästään.”
   ”Ystävästään?” toistin. ”Eikö ennemmin rikostoveristaan?”
   ”Älä vähättele, Adrian. Oletko krapulassa?”
   ”En ole juonut.”
   Darryll huokaisi.
   ”Istu alas. Jutellaan.”



Jostain kummallisesta syystä tottelin Darryllin käskyä ja löysin itseni pian istumasta keittiön pöydän äärestä. Darryll ei kuitenkaan istuutunut, vaan tuijotti minua pistävästi keittiön työtasoon nojaten. Huomasi kai tummuneet silmänaluset ja punoittavat silmät.
   ”Milloin olet viimeksi syönyt?”
   Kysymys tuli täysin yllättäen. En silti jaksanut edes säpsähtää, kohautin vain olkiani.
   ”Eilen.”
   ”Kello on puoli kahdeksan aamulla, Adrian. Tiedän, että söit mitä luultavimmin eilen. Mihin aikaan?”
   ”Aamulla. Kai. En muista.”
   ”Et muista.” Se ei ollut kysymys, lähinnä turhautunut toteamus. ”Onko sinulla jääkaapissasi mitään ruokaa?”



Kun en vastannut heti, Darryll kääntyi ja katsoi sisälle jääkaappiin. Pian kuulin hänen tuhahtavan ja näin miehen pudistavan päätään.
   ”Tilaan sinulle pitsaa, kunhan se paikka avaa ovensa.”



Darryll istuutui viereiselle tuolille ja tutkaili minua pitkään. Väistin hänen katsettaan. Darryll puhui.
   ”Se johtuu siitä tytöstä, vai mitä?” mies kysyi. Mietin pitkään, mitä vastaisin, mutta lopulta Darryll sai osakseen haparoivan nyökkäyksen. ”Oletko puhunut hänen kanssaan?” Darryll jatkoi.
   ”Olen”, vastasin katkerana.
   ”No, miten meni?”
   ”Miltä näyttää?”



Olisin odottanut, että Darryll olisi vitsaillut jotain, sanonut asioita, joita itse piti hauskoina letkautuksina ja joiden takia olisin mitä luultavimmin heittänyt miehen ulos asunnostani. Mutta ei. Sen sijaan hän katsoi minua vakavana sanomatta mitään. Viimein hän pudisti päätään.
   ”Sinun täytyy elää, Adrian.”
   ”En ole kuollut”, mutisin ja lisäsin siihen, ”vielä.”
   Darryll kurtisti kulmiaan entistäkin vakavampana. Hän pudisti taas päätään ja sanoi seuraavat sanansa hyvin hiljaa.
   ”Lakkaa puhumasta noin, niin kuin aikoisit… tiedät kyllä, mitä tarkoitan. Maailmasi ei lopu tähän.”
   ”Ei vai?”



Tuijotin haisevaa lautaspinoa edessäni. Ääneni vapisi jatkaessani.
   ”Se nainen oli ainoa syyni lähteä Roaring Heightsista.” Nielaisin ja jatkoin. ”Ainoa syyni palata tänne. Jätin taakseni sen vähäisen elämäntapaisen, joka minulla oli, vain löytääkseni hänet ja korjatakseni kaiken. Nyt hän ei halua edes puhua kanssani ja minun elämälläni ei ole sisältöä. Ei suuntaa. Ei syytä, minkä takia jaksaisin edes pukea päälleni.”
   Darryll ei vastannut mitään. Jatkoin vielä yhdellä hiljaisella lauseella.
   ”Eihän minulla ole edes kunnon töitä.”
   ”Hemmetti, Adrian!”



Darryll oli noussut yhtäkkiä ylös ja läimäissyt kämmenensä pöytään niin, että lautaset kilahtivat ja pöydällä lojuva muki oli kaatua.
   ”Jos sinun elämälläsi ei ole tarkoitusta, niin tee jotain asialle ja hanki sellainen!” Darryll ärähti. ”Tajuat kai, ettei kukaan muu voi sinua auttaa kuin sinä itse?! Minä en voi tarjota sinulle kauniita päiviä loppuelämäksesi, eikä voi kukaan muukaan – niitä varten pitää tehdä jotain!”
   En vastannut mitään. Darryll kuului vetävän syvään henkeä.



Hän katsoi poispäin, näytti hengittävän syvään ja rauhallisesti, kuin rauhoitellen itseään. Kun hän puhui, hänen äänensä oli pehmeämpi, rauhallisempi, mutta silti päättäväinen.
   ”Haen sinut seitsemältä. Pue jotain hienompaa yllesi.”
   ”Minne olet viemässä minua?” kysyin, ja Darryll vastasi heti.
   ”Hankkimaan itsellesi elämää.”



Kun Darryll oli lähtenyt, jäin miettimään hänen sanojaan pitkäksi aikaa. Tavallaan Darryll oli oikeassa siinä, mitä oli sanonut. Siinä, että minun olisi jatkettava elämääni. Hankittava syitä, joiden vuoksi elää, ei velloa menneessä.
   Tavallaan en tiennyt, pystyisinkö siihen.



Pesin kasvoni kuusi kertaa jääkylmällä vedellä. Se helpotti. Hetkeksi.
   Niin kuin mikään, mitä tekisin, lopultakaan auttaisi minua eteenpäin.

***



”Et sitten muuta löytänyt kaapistasi? Et mitään hienompaa?”
   ”Et sinä määritellyt, kuinka hienoa. Sitä paitsi en omista edes kauluspaitoja.”
   ”Arvasin. Kiitä onneasi, että sinulla on minut. Toin sinulle jotain, toivottavasti ne sopivat yllesi.”



”Miltä tuntuu? Oletko valmis?”
   ”Paidankaulus kuristaa.”
   ”Äh, älä valita, Adrian. Mennäänkö?”



Huokaisin. Pyyhkäisin kasvojani, sormet jäivät kosteiksi.
   ”Tämä oli huono ajatus, Darryll. En… en ole valmis.”
   ”Valehtelet. Nyt jos koskaan, vai mitä?”
   ”Minä en --”
   ”Tule, mennään.”



The Twilight Lounge oli sen luokan hienostobaareja, ettei meitä olisi niin vain päästetty sisälle, ellei Darryll olisi tarjonnut portsarille melkoisia juomarahoja. Katsoin häveliäänä, kun mies lätki seteleitä naisen käteen ja pelkäsin, että pettäisin Darryllin luottamuksen. Etten kestäisi olla täällä, tai että olisi huonoa seuraa, tai jotain.



”Darryll…”
   Hissin kilahdettua alakertaan baarin puolelle mies vastasi sanoihini murahduksella. Jatkoin huokaisten.
   ”En tunne oloani erityisen kotoisaksi täällä.”
   ”Ei sinun kuulukaan. Et ole kotona. Tule, mennään hakemaan juotavaa.”



Darryll tilasi meille molemmille drinkit, siemaisi omastaan ja kohotti sitten lasia merkitsevästi.
   ”Juo. Se helpottaa.”
   Tuijotin kellertävän juoman syvyyksiä kykenemättä kuvittelemaan itseäni tilanteessa, jossa hukuttaisin suruni alkoholiin. Darryllin vaativa katse ei kuitenkaan jättänyt minua rauhaan.



Siispä join.

***



Oli valoa ja oli sumua ja sitten oli musiikkia ja oli strobovaloja ja oli naurua.



Oli humalaisen puolitiedoton, typerä virnistys ja hän, joka kuiski korviini rivouksia. Mitä hän haluaisi tehdä minulle, kun pääsisimme meille. Pian pääsisimmekin. Nauratti, valot tanssivat ja Svetlana hymyili.



Darryll oli jo hyvässä vauhdissa sen punapäänsä kanssa. Ei tosin läheskään niin humalassa kuin minä. Nauroin ääneen. Muistin miehen yrittäneen jossain vaiheessa estelläkin minua, mutta alkoholin polttava maku oli ollut liian houkutteleva. Siinä maistui unohdus.
   Jostain kaukaa kuului, kun joku yritti huutaa puhelimeen kaiken sen metelin yli. Vilkaisin äänen suuntaan ja tunsin, kuinka lattia keinahti.


Hän.
   Hän puhui puhelimeen, ja minä yritin puhua itselleni järkeä. 'Ei tuo ole Ray. Yksi viaton liikemies vain. Unesi tuotoksia. Mitä lie täällä tekee.'
   Mutta raivo oli sanoinkuvaamattoman voimakasta, ja yhdessä hetkessä olin työntänyt Svetlanan kauemmas.
   ”Ray!”



Liituraitapuku meni jo hyvää vauhtia hisseille. En ollut pysyä pystyssä, en saavuttanut häntä. Kokeilin kädelläni paitaani, ei asetta, eipä tietenkään, en voisi siis ampua miestä. Olin pitänyt pyssyä mukanani vain pari ensimmäistä päivää Markin, Julian ja Garyn takia. Nyt se oli jäänyt asuntooni. Ehtisinkö hakea sen?
   ”Ray… saatana…”



En ehtinyt hissiin hänen mukaansa, vaan jouduin odottamaan hissin palaamista takaisin. Kun olin päässyt katutasolle asti, liituraitapukuinen oli jo poissa. Huusin. Karjuin. Viha väritti humalan puurouttamia sanojani.
   ”Ray! Helvetin kusipää…”
   Maailma keinahti. Horjahdin. Kaaduin.



Katukivetys tummeni silmissäni. Sammalsin jotain, en tiennyt itsekään enää, mitä. Ehkä Rayn nimeä. Sen kusipään, joka oli vienyt minulta Lucyn…



Pimeys nieli minut mukanaan. Lopulta sammuin keskelle katua.

***



Kymmenen tuntia myöhemmin

”Vittu, Adrian, avaa nyt se ovi!”



Darryll pudisteli päätään. Taasko se jätkä oli lukittautunut asuntoonsa? Kuinka pitkäksi aikaa tällä kertaa? Kuukaudeksi? Darryll koputti kevyesti oveen rystysillään, ei jyskyttänyt – hänen särkevä päänsä ei olisi kestänyt sellaista ääntä.
   ”Tiedän, että sinulla on krapula ja morkkiskin varmaan”, Darryll ärähti, ”mutta ei se minun vikani ole, joten viitsisitkö päästää minut sisälle?”



”Haista pitkät sitten. En ole lapsenvahtisi.”



Samaan aikaan jossain aivan muualla

Kylmä. Kuuma. Kylmä. Jäätävän kylmä.
   Homeinen lattia haisi ja ainut valonlähteeni, pieni myrskylyhty, sattui silmiin.



Oksetti. Suussa maistui melkein kirjaimellisesti paskalle. Kohotin kättäni, jokin painoi rannetta alaspäin. Yritin kääntää kylkeäni, mutta se sama paino piteli minua paikallaan. Jokin kilisi. Nousin vaivalloisesti istuma-asentoon.



’Mitä helv…’

   Tukahdutin parkaisun. Yritin kiskoa vapaaksi kättäni, jota paksut rautakahleet pitivät kiinni läheisessä lämpöpatterissa. Se ei tietenkään onnistunut, kahleet vain kilisivät ja kiskominen sattui ranteeseen.
   ’Kuka…?’



Sydämeni hakkasi, päässä jyskytti, oksetti sekä krapulan että pelon vuoksi. Enemmän ehkä pelon. Kuka minut oli vanginnut? Miksi? Ja missä olin?
Yhden asian tiesin; tässä olisin ja pysyisin, kunnes minut päästettäisiin irti.



Jos päästettäisiin.

***

Irviksen kommentteja:

Otsikossa oleva kielioppivirhe on tiedostettu. ;)

Se oli sitten Adrian, joka piteli Lucysta kiinni edellisessä osassa! Nainen selvisi säikähdyksellä... mutta entä Adrian?
Ei kysymyksiä tällä kertaa. Tämä olikin vähän pidempi osa, ensi osa on sitten varmaan lyhyempi.

Pahoittelen muuten kahleitten tönkköyttä myös tulevassa osassa. Meinasin alkaa värkkäämään isoa kasaa poseja noita varten, että saisin noista jotenkin luonnolliset, mutta ajattelin säästää itseäni ja mennä valmisposeilla. Anteeksi.

21 kommenttia

  1. AAAAaah!!! Niin moneen kohtaan! Ensiksikin tuo Lucyn kohtelu Adriania kohtaan, nainen varmasti keksi päästään tuon Rayn jota nyt sitten Adriankin jo huutelee. Sit se että näimme herrasen pelkillä alushousuilla! ja kolmanneksi tuo kahleet! de Lucat on kirottuja kun kukaan ei päädy kotiinsa kapakasta! :P :D

    Kahleitten tönkköyttä ei varmasti olisi huomannut jos et olisi siitä sanonut.. sydän hakkasi tekstin johdosta niin paljon että ei sellaiseen kerinnyt kiinnittää tarkempaa huomiota, kahleet oli kädessä ja sillä sipuli. Joskus pitää osata armahtaa myös itseään rakas ihminen. <3 Eli ihan hyvä pose kahleisiin :)

    Adrian parka, pää hajalla jo valmiiksi ja sitten vielä löytää kapakka illan jälkeen itsensä kahleista ja vielä Darryll käänttää selkänsä "lapsenvahti" hommistaan.. Darryll! takasin sen sorkkaraudan kanssa!

    Seuraavaa jo odotellen vaikka edellisestäkään en ole vielä selvinnyt, laskis jo tämä sydämmen ylimääräiset lyönnit.. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keksi päästään... ;) Oletko ihan varma? Ehkä Lucykin on jatkanut elämäänsä...
      De Lucan suvun edustajana ei tosiaan kannata juoda yhtään mitään, korkeintaan vettä pullosta ja koemaistajan kautta :D :D

      Voih nuo kahleet.. Pitäisi joo armahtaa itseään mutta en mä sellaseen pysty :D Olen liian kriittinen, tiedetään!

      Darryll tosiaan ei arvostanut kun luuli ettei Adrian vain päästä tätä sisälle, mutta sitähän Adrian ei tiedä. Liekö miesten tiet nyt sitten kuitenkin eronneet väärinkäsityksen johdosta vai eivät, se jää nähtäväksi.

      Poista
  2. Paidaton Adrian <3


    Oikeasti, en keksi muuta sanottavaa :DDD Vuoden kommentoija.
    -hedgehog-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paidaton Adrian ja korvaava iho joka tekee ihanat selkälihakset simeille <3

      Poista
  3. Mun käy niin sääliksi Adriania D: Raukka yritti vaan voittaa ex-tyttöystävänsä rakkauden takaisin ja Lucy menee kihlautumaan uuden miekkosen kanssa. Mä kyllä ymmärrän Lucya, että se pääsi yli Adrianista, mutta wääääh D: Toivottavasti Lucy ei luule koko loppuelämäänsä, että Adrian olisi ollut mukana Lucyn isän tapossa. Koska se olis vaan niin sad :(

    Mietin muuten hetken tuossa Adrianin painajaiskohdassa, että onpas Lucylla vanha mies :DDD Toivottavasti ei nyt sentään NOIN vanha.

    Ja tuosta Adrianin vankeuskohdasta. Mä mietin hetken, että nytkö se Sergei sen nappasi taas. Mutta sitten muistin, että hei - tää ei oo enää Polte :D Olisikohan Mark, Gary ja Julia napanneet Adrianin kadulta ja heittäneet sen selliin - ehkäpä kuulusteluja varten?

    Hmm. Enpäs osaa sanoa mitään muuta. Mä en ole kommentoinut johonkin aikaan nyt, kun oon ollut väsynyt koulupäivien jälkeen tai sitten mä en muuten vaan oo keksinyt mitään kommentoitavaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ähäkutti! Lucy ei ole _kihloissa_, se on vaan avoliitossa Rayn kanssa ;) Ei sormusta, näes!
      "Koska se olis vaan niin sad" mistä lähtien mun tarinat on kauheen onnellisia olleet :D

      Lucylla vanha mies... voi ei :D Tulis kieltämättä vähän mieleen että kuka sen Arbor Corp.in sai tosiasiassa kukoistamaan (ja millä hinnalla) jos se mies olisi NOIN vanha. Tässähän kävisi kuin Samanthalla ja Dwightilla konsanaan.

      Mulle tuli kas kummaa myös Polte mieleen tästä. :P Meinasin jopa kirjottaa jotain siitä, kuinka Adrian pelkää että sen munuaiset varastettiin, mutta sitten tajusin yhtäläisyyden. Ei Sergeitä tässä tarinassa, sori (vaikka se olikin ihan semi söötti hullu tiedemies :D)

      Poista
  4. Voihan Adru! En mäkään Lusina ois lämmennyt tuollaiselle lähestymiselle. Adru alkaa vaikuttaa entistä pelottavammalta:3 Paitsi nyt kun raukka parka on patterille kihlattu<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään olis välttämättä lämmennyt, mutta mitä vaihtoehtoja Adrianilla oli? Jos se olis jo kaukaa huutanu Lucyn nimeä niin naikkonenhan olisi viilettänyt jo kaukana siinä kohtaa, kun Adrian olisi tullut paikalle :D Adrian on kyllä hiukan pelottava, mutta tuo patterille kihlaaminen kyllä vähän vähentää sitä fiilistä <3

      Poista
  5. Ihanaa kun näitä osia vain tulee :D Vaikka ei aina ehti kommentoimaan sitten joka osaan.

    Arvasin Adrianin olevan perässä hiippailija :D Mikään muu henkilö ei vain sopinut kuvaan. Darryll ei välittäisi hiippailla tuntemattoman naisen perässä eikä hän edes olisi tiennyt. Kolmikko taas en voi vannoa, että tietävät näiden kahden yhteyden ja heillekin olisi ollut turhan riskialtista, kun voivat ottaa vain Adrianin suoraan vangiksi.

    Mä en vihaa Lucya :) Minä jopa ymmärrän sitä. Koska hän todella _uskoo_ Adrianin syyllisyyteen. Oikeastaan hän päästi Adrianin varsin helpolla eikä tehnyt ilmoitusta poliisille. Uskon näiden kahden tien vielä kohtaavan, mutta syntyykö rakkautta on aivan toinen kysymys. Tietty itse olisin niin utelias, että olisin jäännyt kuuntelemaan Adrianin selityksiä, mutta niin.... Se on kovin ihmiskohtainen kysymys :D (Olen syvällisellä tuulella tänään, kun hiukan kipeänä kirjoittelen xD)

    Ooolallaaa Adrianilla taitaa olla suvun miehistä isoimmat lihakset ellei Vincent mene ohi (sekä komea kuin mitä tämä Adrian). Adrian on komein koko De Lucan suvun miehistä vaikka Vincent oli jollainlailla charmantti herrasmiesmäinen. Ja Darryll on komea normaalisti ja yberkomea puvussa *.* En kestä näitä miehiä :D Siihen yhdistettynä vielä hyvän näköiset naisetkin niin Nam :P Tämä kommentti osuus saa kyseenalaistamaan syyni lukea tätä tarinaa, mutta usko minua myös juonella yms on iso merkitys! :`D

    Voi Adrian alkoholi on aina huono yhdistelmä De Lucan suvun miehillä, kun on naishuolia :D He ovat aina jouduneet sen jälkeen pulaan. Mietenköhän Adrian tästä pinteestä selviää? Ehkä Darryll saapuu terminator tyylii pelastamaan ystävänsä (hän oli suloinen huolehtiessaan Adrianista) :DDD

    Mutta tämä tarina on kultaa vai platinaa jo ehkä enemmin. Selviytymiskeino syksyyn (ja kaikki muutkin simstarinat yms)!

    R.H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä osia vain tulee, koska mulla ei oo muutakaan tekemistä päivisin miehen ollessa töissä :D

      Darryll ei tosiaan välttämättä hiippailisi tuntemattomien perässä ja tämä pahiskolmikkomme tuskin on kuullutkaan Lucysta. Turhaan olisivat myös napanneet Lucya, kun Adrianin saa suoraan kadulta. ;)

      Mahtavaa! Et vihaa Lucya <3 <3 Tietenkin se uskoo Adrianin olevan syypää, varsinkin kun miekkonen tosiaan katosi kaupungista varsin "sopivasti" kuultuaan Lucyn epäilyistä. Rakkauden syntyminen voisi olla melkoisen työn takana, mutta tapahtuuko näin - sitä en kerro... ;) Jonkinlainen tapaaminen tästä kyllä vielä saadaan, Lucy tulee olemaan ajan myötä merkittävä hahmo.

      ... Isoimmat lihakset :D:D Eikä sillä oo ees erityisen isot sellaiset! Victorillakin tais olla isommat, se on vaan toi korvaava iho joka vähän hämää tuossa, ja lisäks mua häiritsee kun sillä on noin jäätävät lihakset ja silti kylkiluut vilkkuu... ää. Adrian on kyllä kaukana charmanttiudesta, joten edustavat siis Vincentin kanssa varsin eri linjoja :D
      Mäkin tykkäsin Darryllista pikkutakissa, mun niiin pitää ympätä joskus tänne joku kohtaus jossa sillä on ihan oikeat "ykköset yllä"! *_*

      Darryll paukkaa tietenkin ovesta ase ojossa tyylillä "päästäkää se menemään tai ammun kaikki" ;D Tai sitten ei... eihän Darryllilla ole hajuakaan, missä Adrian on, kun ei Adrian itsekään sitä tiedä.

      Kiitos kehuista! <3

      Poista
  6. Voi Adrian parkaa. Nyt elämä potkii vähän päähän. :(

    Se sitten olikin se Adrian, joka piteli Lucya. :D Harmi että sopua ei syntynyt, enkä usko että syntyykään. Tai sitten Lucy hankkii itsensä jonkinlaisiin pahoihin ongelmiin ja joutuu pyytämään apua Adrianilta? :D

    Darryll ajatteli ehkä hyvää keksiessään piristystä Adrianille, mutta se ei tainnut tällä kertaa mennä ihan putkeen. Alkoholi ei tosiaan näytä kovin hyvin sopivan Adrianille. Saa nähdä miten hän yrittää vapautua tuolta. Veikkaisin että tämän kaappauksen takana voi olla Julia, Mark ja Gary.

    Niin piti myös sanoa, että Adrian aika komea myös ilman paitaakin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämä potkii päähän turvakärkisellä maiharilla! D: Tosin on sitä pahempaakin tapahtunut mun tarinoissa.

      Sopua ei syntynyt, ainakaan vielä. Saa nähdä syntyykö tulevaisuudessa. Hyvä veikkaus Lucyn ongelmien osalta.

      Darryllin piristysyrityshän oli vallan mainio! Onnistui aina siihen asti, kunnes miesparka sammui kadulle ja siepattiin sieltä. Ja sehän ei ollut Darryllin vika :D

      Adrian on <3

      Poista
  7. Mä niin tiesin että se oli Adrian joka käveli Lucyn takana vaikken sanonukkaan mitään. :D

    Mä olisin jotenkin toivonut että kun Adrian ei avannut ovea Darryl ois lähteny etsimään sitä ja jotenkin törmännyt siihen, mut sen sijaan se vaan kävelee pois ja Adrian on TAAS kidnapattu ja on nyt jonkun kellarissa. :DDD

    Jotenkin kiinnitin kuviin nyt tässä osassa tosi paljon huomiota. Hyviä kuvia olivat. :) Yhdessä vaiheessa mua vähän häiritsi kun luulin nähneeni että Darrylin ja Adrianin vaatteet vaihtui muka kesken kohtauksen, mutta ei niin oikeesti ollu tietenkää käyny vaan, kuvissa oli vaan erilainen valaistus niin en sit nähny pieniä yksityiskohtia ja luulin vaatteiden vaihtuneen. :D

    -Lukija-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun olis pitänyt sanoa! Mä jo ehdin juhlimaan että "jes kukaan ei tajunnut tätä" :D
      Mietin että mitenniin TAAS kidnapattu, mutta niin, teoriassa ja aika paljon käytännössäkin Dominick kidnappasi sen teininä, joten...

      Hyvä kun pidit kuvista! Yhden kohtauksen kuvasin kokonaan uusiksi, kun Darryllilta unohtui tatuoinnit juhlavaatteissa kokonaan... :E Arvaa ärsyttikö. Vaatteet ei tosiaan missään vaiheessa kyllä vaihtuneet, valaistus vaihteli puolestaan aika paljon.

      Poista
  8. Apua, en kommentoinut edelliseen osaan. ;_;

    Mä en vihaa Lucya, vaikka se vihaakin Adriania. Meinaa, uskoohan tuo ihan kybällä, että Adrian oli mukana tuon isän tapossa. Mutta toisaalta, miksi muutama vuosi sitten (?) Adrian olisi ylipäätään kertonut Lucylle mitään, jos olisi tuon isän aikonut tappaa?

    Paidaton Adrian. <3 Mutta miesparkaa käy kyllä sääliksi. :< LÖYDÄT KYLLÄ UUDEN. c:

    Menipäs sekin baarireissu taas hyvin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se mitään hei! Mä oon julkassu näitä nyt aikamoista tahtia, enkä mä oleta, että ns. "vakikommentoijat" kommentoi aina jokaiseen osaan. :)

      Hyvä pointti tuo, että miksi Adrian olisi kertonut Lucylle mitään, mutta sitä Lucy ei joko ajattele tai sitten nainen on kehittänyt sille selityksen, kuten sen, ettei Adrian kertoessaan vielä tiennyt tulevasta mitään ja näin ollen Lucyn isän murha tuli itse kullekin yllätyksenä.

      Löytäis se kyllä uuden, mutta haluaako se? ;)

      Poista
  9. Täytyy sanoa, että Adrian on de Lucan miekkosista parhaimman näköinen ja heti perään tulee kyllä Vincent <3 . De Lucat meni mun silmissä huvittavasti silleen, että oli Vincent, sen jälkeen Victor ja sitte William. Nyt Adrian menee Vincentinkin edelle. Ja toi Darryl.... *kuolaa näppäimistölle ja joutuu hakee vauvojen kuolalapun*
    Mä en ole ikinä vihannut mitään naishahmoa, mä tykkäsin Susiestakin mut tää Lucy... melkein yhtä ihana, kun Andrew'n tytär Karen (lunttasin, kun alko häiritsee etten muistanut mikä oli sen naikkosen nimi). Ja Julia, jotenkin petollisen olonen (no vau, akkahan on rikollinen - että mulla leikkaa taas, mut siis tarkotin että mistäs tietää, pettäiskö se Garyn ja Markin kans jos vastaa kävelis tyyppi, joka maksais paaaaljon rahaa?) mut persoonallisen näkönen...

    Enkä tiedä, kuinka sekava kommentti tuli. Mä pistän sen alta kuuden tunnin yöunien piikkiin :D

    ~ Elizabeth

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kanssa Adrianin ulkonäöstä ihan hirmusti, oon sen varmaan joskus sanonutkin... :D Ja Vincent oli kanssa komeudessaan ainutlaatuinen, mitä nyt sen lihakset oli vähän turhankin eeppiset (nimimerkillä "Simsin lihaksikkuusslideri tästä lähin joka hahmolla äärivasemmalla, ei -oikealla"). Williamilla taas oli mun mielestä ihan kamala nenä ja voi jestas että kaduin sitä etten ikinä muuttanut sitä mitenkään :D

      Mulle jäi nyt epäselväksi että vihaatko Lucya ja Karenia vai miten tää asia nyt oikein on :D Mutta Julia on kyllä petollinen. Nähtäväksi jää, voiko naiseen luottaa sitäkään vähää.

      Ei ollut sekava kommentti! :)

      Poista
    2. Ömm... tarkoitin siis, että en vihaa Lucya ja Karenia, vaan tykkään niistä :D Nyt kun kommenttini luin uudestaa, niin joo - vaikuttaa oudolta toi lause :D

      ~ Elizabeth

      Poista
  10. EIIII! :'(((
    Lucy ei voi olla noin julma. Ei anna toisen edes selittää. Onko se vähän vähä-älyinen tai jotain?? Eikö se tunne Andriania ollenkaan. Ei tämä satuttaisi tätä. Ehdin jo elätellä toivoa, että joku pahis nappaa Lucyn ja Adrian pääsee pelastamaan tämän. :3
    Ray on varmana joku mafiapomo ja Adrian pääsee tekemään tämän kanssa lähempääkin tuttavuutta. Ehkä Lucy pelastaakin Adrianin. :D
    No joo...
    Tosi hyvä osa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KYLLÄÄÄÄ
      Lucy on julma. Ei tosiaan anna tilaa selityksille eikä millekään muullekaan. Tuskin nainen on vähä-älyinen, järkyttynyt varmaan sitäkin enemmän.
      Mä jopa harkitsin hetken sellasta kohtausta, jossa Adrian tosiaan pelastaa Lucyn roistojen kynsistä... :D

      Ahaha "Ray on varmana joku mafiapomo" :D:D Herkullinen ajatus! Nyt tosin taisin paljastaa ettei tää ihan kuulunut mun suunnitelmiin...

      Poista

Uudemmat tekstit Vanhemmat tekstit